Morgon började med att Nickie väckte Hanna kl halv ett och sa: “Jag vill leka… har du målarbok och kritor… eller kanske en boll, gärna badboll…” Sedan var det inte en lugn stund förrän hon totalt utmattad somnade halv fyra. Äntligen fick Hanna lite sömn!

Vi lämnade ett rörigt Bangkok vid halv nio. Taxichauffören släppte av oss vid fel terminal. Vi fick springa till inrikesterminalen för att hinna checka in i tid. Vid gaten beställde vi iskaffelatte och döm om vår förvåning när kaffet innehöll massor med SOCKER! En klunk och hela förmiddagen blev i ett enda sockerrus!

I Surat Thanin så haffade vi en buss och åkte en skumpig resa till Don Sak på nästan 2 timmar. Väl framme fick vi kliva på en fallfärdig båt som vi trodde skulle sjunka vilken sekund som helst. Givetvis träffade vi engelsmän på båten. Lugn, A-M, han hade pojkvän… Båtresan tog 2 timmar.

Välbehållna i Nathon gick vi till närmasta hotell, och det var verkligen närmsta. Här kommer vi övernatta i natt. Priset är 50 SEK/skalle. Vi duschade över toalettstolen och trycket är noll. Man bli blötare av en blomspruta!

Nu har vi ätit sen lunch/tidig middag och ska surfa runt för att hitta en lyxhotell till billig penning i Mae Nam.

Hörs i morgon från backpackers med svettiga ryggar!